ASFALT RECE FINLANDEZ
Cere oferta pret
Ghid tehnologic in vederea utilizarii cu diferite scopuri a asfaltului rece DE TIP FINLANDEZ Domeniu de utilizare - Poate fi utilizat ca si strat liant si strat de uzura pe drumurile judetene si administrative -
Ghid tehnologic in vederea utilizarii cu diferite scopuri a
asfaltului rece DE TIP FINLANDEZ
Domeniu de utilizare
- Poate fi utilizat ca si strat liant si strat de uzura pe drumurile judetene si administrative
- Ca si strat liant si strat de uzura pe pistele pentru biciclete si trotuare
- pentru reparatia gropilor de orice marime si forma de pe drumurile cu pavaj de macadam sau asfalt si pentru reparatia traseelor drumurilor publice.
Pentru peticire, corectie profil, reparatii suprafete intinse
s-au achizitionat cantitati insemnate de catre Directiile Drumurilor Publice si Administratiile Locale, precum si de catre intreprinzatorii mici.
Prezinta diferente insemnate fata de utilizarea asfalturilor reci si calde traditionale.
Pentru peticirea pavajelor cu strat liant bituminos in cazul scorojelilor sau scobiturilor de tip „farfurie” se utilizeaza F-8 in strat de 2-3 cm sau F-12, respectand celelalte prevederi referitoare la peticire.
In conditii meteorologice favorabile, ASFALTUL DE TIP FINLANDEZ nu necesita tratament de pat bituminos. Eventuala posibilitate se propune doar in caz de temperaturi scazute cu emulsie bituminoasa.
Lucrarile de reparatie a pavajului pot fi executate de administratiile locale si prin forte proprii pe timp uscate prin desfacerea partilor in descompunere a gropilor, curatarea acestora si cu lucrari atente. La punerea in opera a asfaltului trebuie tinut cont de compactarea ulterioara, de aceea ASFALTUL DE TIP FINLANDEZ (se propune F-8, sau in cazul gropilor mai mari F-12) trebuie asternut cu ca. 1,5-2 cm mai inalt decat nivelul dorit. Compactarea poate fi executata cu cilindru cu vibratii, cu mai de batatorit, cu unelte manuale de compactare, sau chiar cu ajutorul rotilor automobilelor!
In cazul in care nu s-au obtinut rezultatele dorite la prima incercare - compactare necorespunzatoare, compactare ulterioara evaluata gresit, factori meteorologici neasteptati – prin asternerea unui nou strat de ASFALT DE TIP FINLANDEZ acesta se va uni cu stratul de asfalt pus deja in opera, fara alte lucrari de pregatire, deci toate lucrarile de reparatii pot fi executate in mod continuu prin forta proprie.
Se va acorda o atentie speciala faptului ca materialul pus in opera sa nu fie clasificat, adica materialul pus in gropi sa nu contina doar granule mari.
Lucrarile de reparatii a pavajului executate iarna sau primavara timpuriu
necesita o atentie deosebita. Materialul poate fi pus in opera la 5sC. Chiar si in acest caz este indicat ca in zilele anterioare sa se pregateasca in conditii acoperite cantitatea de material care va fi pusa in opera la o temperatura de 5–10sC. In aceste cazuri – in special in cazul gropilor mai mari – un material liant poate ajuta compactarea.
Ca si strat de uzura: - pe drumurile cu trafic mic si moderat ale retelei judetene de drumuri publice (pana la o limita de 1500-2000 de unitati de trafic zilnic)
- pe drumurile administrative, la o limita de trafic asemanatoare cu cel de mai sus, acolo unde traficul public il utilizeaza (traficul este necesar pentru rodare!)
Punerea in opera se realizeaza in conditiile cele mai avantajoase prin asternere cu finisor, cu precompactare – asemanator asfaltului cald. Pe drumurile subordonate se poate prelucra si cu freza rutiera. Pentru compactare - luand in considerare efectul ulterior de compactare al traficului - este de ajuns cate un cilindru fie cu camasa de otel sau cauciuc, dar in acest ultim caz este nevoie si de un cilindru finisor de netezire. In practica s-a dovedit eficienta utilizarea cilindrului catar.
Compactarea se va face prin cilindrare de netezire, si nu este necesara compactarea integrala, ba din contra, pavajul se poate crapa daca se supracompacteaza. Pavajul nu necesita alte lucrari ulterioare, insa se recomanda inspectarea suprafetei dupa cateva saptamani cu scopul descoperirii efectelor care l-au deteriorat in starea initiala, foarte maleabila (denivelari cauzate de franari bruste, sau leziuni datorate accesului sau coborarii de pe drum al utilajelor agricole).
Avand in vedere ca compactarea ulterioara a ASFALTULUI DE TIP FINLANDEZ este mai mare decat cea a asfalturilor calde, de aceea in cazul unui strat mai gros (6-8cm) se recomanda punerea in opera si compactarea in doua straturi.
Ca si strat intermediar: Se poate utiliza in cazul in care asternerea stratului de uzura se va face mai tarziu, dupa rodarea totala si formarea asfaltului intermediar (in functie de intensitatea traficului dupa 1-2 luni sau jumatate de an).
Punerea in opera poate fi realizata atat manual, cat si mecanic (chiar si materialul fabricat de mai multe luni poate fi lucrata cu lopata foarte usor). Pentru compactare se va calcula un surplus de 15-20% in loc de 10-15% (ca si la asfaltul cald) - de exemplu in cazul unui strat de asfalt de 5 cm se vor calcula 6-6,5 cm. Necesita atentie speciala daca se va pune in opera la borduri sau la gurile de canalizare.
La punerea in opera cilindrarea se va face cu un singur cilindru (cu camasa de otel sau cauciuc), dar o eventuala cilindrare finisoare de netezire in urmatoarele zile (ziua a doua si a treia) va fi foarte eficienta pentru suprafata executata, pentru ca astfel compactarea finala se va produce mai repede.
Pentru reabilitarea traseelor drumurilor publice: Este excelent pentru orice sistem de drum, daca groapa de lucru a fost compactata corespunzator si stratul de baza are capacitate mare de incarcare. Tipul asfaltului finlandez se va alege in functie de tipul pavajului existent si intensitatea traficului. Fata de un procent de compactare de 10-15% a asfaltului cilindrat la cald se va considera un procent de 15-20%. De ex. pentru un strat final de 5 cm se va asterne un strat de 6-6,5 cm.
Pentru realizarea pistelor pentru biciclete
Se propune utilizarea asfaltului cu granule mai fine, cu mentiunea ca se va completa efectul de compactare al traficului in cadrul punerii in opera, de aceea se va cilindra zilnic pentru mai multe zile la rand.
In parcari, garaje pentru autovehicule si alte vehicule nu este recomandat - cu toate ca s-au elaborat pavaje in astfel de suprafete - pentru ca compactarea si realizarea asfaltului survine foarte tarziu, doar dupa mai multi ani, si pana atunci se constata scurgeri si deplasari ale materialului, care va scadea valoarea de utilizare a suprafetei respective. In conditii speciale de fabricatie, cu lucrari sustinute de compactare poate fi utilizata si in aceste scopuri, dar nu a fost inca incercat in asemenea conditii.
Conditii de utilizare
Asfaltul de tip finlandez se poate utiliza la drumurile cu un trafic de 1500-2000 de unitati de trafic/zi, cu capacitatea portanta corespunzatoare, atat ca strat liant, cat si ca strat de uzura, ca material pentru peticire sau reabilitarea traseului de drum. In cazul utilizarii intensive a drumului cu carute cu cai, folosirea asfaltului rece nu este recomandata.
Tehnologia punerii in opera
Amestecul trebuie pus in opera pe vreme uscata, la o temperatura superioara de 5sC, ori manual ori cu ajutorul utilajelor mecanice. Pe langa conducerea specialistilor si respectarea dispozitiilor care vor lua in considerare caracteristicile locale, se vor respecta urmatoarele: a) Din amestecul de asfalt pregatit depus la locul fabricatiei se va transporta la locul punerii in opera asfaltul cel mai vechi.
b) Amestecurile cu caracteristici diferite (viscozitate, continut de bitum, distributia granulatiei) trebuie depozitate separat si marcate in mod vizibil.
c) Pentru asternere se va folosi in primul rand finisorul in lantul mecanic, dar in lipsa finisorului se poate folosi si freza mecanica sau asternerea manuala.
d) Compactarea se va efectua cu cilindru ca camasa de fier cu miscare lenta prin 2-3 curse, pastrand o distanta de cel putin 100 de metrii de la utilajul de asternut. Cilindru cu camasa de cauciuc poate utilizat doar in cazul in care se va utiliza ulterior si un cilindru de fier. Compactarea se va repeta in ziua de dupa asternere prin 1-2 curse cu cilindrul.
Daca temperatura zilei depaseste 25sC numarul curselor cilindrului trebuie limitate la 1-2, pentru a evita incalzirea excesiva a bitumului.
Se va calcula un surplus de 15-20% pentru compactarea amestecului. In cazul asternerii asfaltului de tip finlandez langa borduri sau in jurul gurilor de canalizare se va acorda o atentie speciala in vedere evitarii formarii denivelarilor in scara.
e) Vehiculele care transporta asfaltul nu vor circula pe asfaltul proaspat! Pe asfaltul proaspat pus in opera si compactat pot circula autovehiculele, dar se va introduce o limitare de viteza de 30km/h pentru o perioada de 2-3 saptamani, si se vor instala indicatoare de interzicere a accesului vehiculelor cu tractiune animala pe perioada mai sus amintita acolo, unde exista acest pericol.
f) In general nu se va aplica dispersie bituminoasa inaintea asternerii asfaltului de tip finlandez. Aceasta dispersie bituminoasa este recomandata pentru bazele de beton si stabilizari cu ciment doar in cazul in care temperatura aerului se situeaza intre 5sC si 10sC, si suprafata este foarte neteda, omogena. Ajustarea prin dispersie bituminoasa nu este necesara nici in cazul asternerii pe asfalt cald cilindrat, daca suprafata a fost nivelata cu o cantitate de min. 30% de materie uscata, respectiv racordarea poate fi realizata si fara ajustare cu asfalt de tip finlandez.
g) Suprafetele cu gropi trebuie mai intai nivelate, nivelare care poate fi realizata din material propriu sau din orice alt material utilizabil in acest scop (asfalt cald, pietris etc.) si care nu poate depasi grosimea de 10 cm.
Este indicat ca nivelarea fundatiilor vechi, rodate, deformate cu baza de criblura sau alt material pietros presarat, sa se faca cu material cribluros inaintea asternerii asfaltului de tip finlandez, ca diferenta de grosime pe alocuri a asfaltului sa nu provoace denivelari.
Bineinteles ca si in aceasta situatie se vor aplica regulile de peticire (taiere, curatire etc.) conform standardului
UT
2-2.103:1998.
Partile de pavaje unsuroase si inmuiate trebuie indepartate inainte de asfaltare.
Amestecul de peticire poate fi pus in opera pe suprafata curatita in prealabil si uscata cu uneltele traditionale de mana. Amestecul de peticire poate fi utilizat doar atunci cand nu are aglomeratii, este maleabil si se intinde usor.
Posibilitatea de intindere a amestecului de peticire trebuie verificat inainte de punerea in opera in conditii asemanatoare punerii in opera (temperatura, continut de umiditate). Dupa terminarea asternerii amestecului si compactare ,traficul poate continua pe locul reparatiilor.
e.) In cazul reabilitarii traseelor drumurilor publice tipul si grosimea asfaltului de tip finlandez care urmeaza a fi utilizat trebuie ales in functie de pavajul existent si intensitatea traficului. Inaintea de asternerea asfaltului de tip finlandez se va verifica densitatea materialului cu care se umple groapa de lucru si capacitatea portanta a fundatiei imbracamintii.
Ambalare, depozitare, marcaj
Depozitarea amestecului se va face in depozite in spatii libere sau acoperite. Ambalarea se va face in folii cu perete gros sau recipiente de plastic. Produsul finit poate fi depozitat 6-8 luni fara deteriorarea calitatii.
In cazul depozitarii in spatiu liber daca temperatura coboara sub 0sC sau daca sunt precipitatii mai multe decat 50de mm, amestecul va fi acoperit cu folie sau prelata. In cazul depozitarii in saci, se admite depozitare materialului in gramezi cu o inaltime de max. 1 m.
Inainte de punere in opera a asfaltului de tip finlandez, este indicata depozitarea intr-un loc ferit de umiditate, astfel se poate mari „omogenitatea” amestecului prin absorbtia materialului liant.
Produsul finit depus in depozit nu este daunator pentru mediu. Depozitarea se va face pe un strat de piatra sau cu imbracaminte de beton sau asfalt de cel putin 30 de cm, in vederea evitarii contaminarii solul. Daca din cauza unei greseli tehnologice sau unui accident bitumul ajunge in sol, se va face repararea daunelor prin schimbarea solului.
Pe durata totala de 16 ani a functionarii societatii a fost produsa o cantitate de 790. 000 tone de asfalt rece special (asfalt de tip finlandez), asfalt pus in opera pe intreg teritoriul tarii [producatoare], in fiecare judet, in mai mult de 600 de localitati, pe o suprafata de 7 milioane de m2
Societate producatoare si-a pastrat in ultimii 2-3 ani rolul de lider pe piata in segmentul industrial reprezentat.
Cere oferta pret ASFALT RECE FINLANDEZ
Alte Produse ASFALT RECE FINLANDEZ
-
Nou!
ASFALT RECE
Vezi
oferta
ASFALT RECE
Diverse -
asfaltari, asfaltare, asternere asfalt, asfaltare curti, plaforme,drumuri
Vezi
oferta
asfaltari, asfaltare, asternere asfalt, asfaltare curti, plaforme,drumuri
Servicii -
Cursuri de calificare asfaltator
Vezi
oferta
Cursuri de calificare asfaltator
Servicii -
lucrari de asfaltare curti, parcari interioare, platforme, alei, drumuri de servitute, trotuare, terasament, balastare, pietruire, compactare materiale de umplutura, montare borduri, pavaj, canalizare, frezare asfalt
Vezi
oferta
lucrari de asfaltare curti, parcari interioare, platforme, alei, drumuri de servitute, trotuare, terasament, balastare, pietruire, compactare materiale de umplutura, montare borduri, pavaj, canalizare, frezare asfalt
Constructii -
Placa compactoare pentru asfalt NTC
Vezi
oferta
Placa compactoare pentru asfalt NTC
Constructii -
Fibre asfalt
Vezi
oferta
Fibre asfalt
Constructii -
Piatra 16-25 mm.
Vezi
oferta
Piatra 16-25 mm.
Constructii -
Freza de asfalt simex pl 600
Vezi
oferta
Freza de asfalt simex pl 600
Auto moto